Followers

Friday, April 13, 2012

Berfikir Di Luar Kotak



Berfikir di luar kotak a.k.a thinking outside the box bermaksud berfikir lain daripada biasa untuk menghasilkan sesuatu yang luarbiasa.Lebih sesuai dikatakan ianya merujuk kepada bagaimana cara kita berfikir.Adakah fikiran yang korang fikir tu lain dari yang lain atau biasa-biasa aje?

Berfikir di luar kotak boleh dilihat daripada hasilnya.Adakah hasil itu mampu memberi kelainan atau kemajuan dalam hidup?Jika ya,peluang untuk korang berjaya amatlah cerah.

Berfikir di luar kotak bukanlah cara berfikir yang boleh diajar.Ianya adalah kebolehan semulajadi dalam diri sendiri dan ianya merupakan satu bonus untuk seseorang itu maju jika korang mampu berfikir diluar kotak.

Mesti ada yang terfikir...mampukah aku berfikir di luar kotak?

Semestinya boleh kerana keupayaan otak manusia normal adalah sama sahaja.Memang ler kita akan rasa kita tak mampu,tak kreatif tetapi cuba korang berfikir positif,berimiginasi (walaupun fikir perkara tak logik),membaca,menghadiri seminar,bengkel.InsyaAllah anda mampu berfikir diluar kotak.

Kongsi kisah berfikir di luar kotak korang atau kisah yang korang tahu di ruangan komen.Tq

2 comments:

  1. I think this skill can be developed. Maybe it will take some time and also experience. But one thing for sure is that you keep on reading books (which I'm doing currently) so that your perspective will be widen and from there you might accidently start to think from a different perspective....

    ReplyDelete
    Replies
    1. agree...ada cadangan tajuk buku untuk dibaca?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...