Followers

Sunday, April 22, 2012

Pelaburan Emas



Emas merupakan logam lembut,berwarna kuning,berkilat,mudah ditempa,tumpat, dan stabil dimana ianya tidak bertindak balas dengan kebanyakakan bahan kimia.Emas selalunya hadir dalam bentuk ketulan nugget di dalam batuan dan longgokan aluvium.Emas menjadi penyimpan kekayaan yang paling unggul kerana emas tidak boleh dibinasakan serta tidak akan hilang nilainya.Nilai emas akan sentiasa meningkat di dalam jangka masa yang panjang.

Pelaburan emas merujuk kepada membuat pelaburan dengan menggunakan emas.Emas yang dilaburkan dalam bentuk fizikal atau membuka akaun simpanan emas di bank.Emas bentuk fizikal terdiri daripada jongkong emas,barang kemas dan dinar emas.

Keuntungan emas boleh didapati dengan cara untuk disimpan(dijual pada harga tinggi),dipajak dan diniaga.Pelaburan emas adalah satu pelaburan jangka masa panjang dan boleh memberi pulangan.Keuntungan emas sesuai dilihat selepas 12 bulan kerana harga emas akan sentiasa turun naik.

Pelaburan emas biasanya menggunakan konsep beli dan tunggu.Ini kerana harga emas sentiasa naik.Anda seorang yang beruntung jika mempunyai emas yang banyak ketika harga emas berada di paras yang tinggi.Beli harga rendah dan jual harga tinggi.

Gud luck buat pelabur emas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...