Followers

Tuesday, April 24, 2012

9 Tabiat Jutawan



Tengah santai-santai tu meh kita baca 9 tabiat jutawan.Kalau korang ada perasaan untuk jadi jutawan,aku cadangkan korang ikut ler tabiat-tabiat yang ada pada seorang jutawan...;)

1.Jutawan mencipta jaringan
Jutawan akan membina jaringan yang berkuasa yang mempunyai hubungan dengan semua lapisan masyarakat dalam kehidupan mereka.Para jutawan ini tahu bahawa pelanggan atau rakan kongsi boleh datang dari mana-mana sahaja.Mereka akan cipta apa saja jaringan dalam mencari keuntungan.

2.Jutawan Fokus
Perbezaan antara seorang yang berimpian dengan seorang pelaksana ialah bukannya jumlah idea yang mereka miliki, tetapi bagaimana seseorang itu memfokuskan usaha dalam melaksanakan idea yang wujud.Jutawan bekerja bersungguh-sungguh untuk mencapai matlamat tanpa memikirkan apa-apa kos.

3.Jutawan adalah seorang yang belanja berhemat
Jutawan biasanya merupakan seorang yang suka berbelanja untuk barangan paling murah dan akan berjimat cermat dalam berbelanja.Contohnya mereka akan membawa bekal ke pekabat.Ia memerlukan wang untuk mendapatkan wang dan anda tidak akan mendapat wang yang diperlukan untuk melabur jika anda membelanjakannya.

4.Jutawan mendidik diri sendiri
Tidak perlu memiliki Ijazah,Master atau PHD untuk menjadi seorang jutawan,tetapi ia perlukan keinginan untuk belajar.Tidak kisahlah bagaimana cara korang belajar samaada daripada seorang mentor,buku,atau juga laman web,pembelajaran berterusan amat mustahak untuk kejayaan jangka panjang.

5.Jutawan mengambil risiko terkira
Tidak kira ia melabur di dalam saham atau menyimpan di dalam saham amanah untuk memulakan bisnes,jutawan mengambil risiko terkira.Dalam risiko ini,ganjarannya adalah jauh lebih besar berbanding kos kegagalan dan peluang untuk berjaya adalah cerah.

6.Jutawan lakukan apa yang diperlukan
Kisah kejayaan yang paling memberi inspirasi dikalangan jutawan melibatkan pengorbanan yang banyak.Daripada tidur di dalam kereta,menjalankan dua kerja dalam satu masa,hinggalah mengabaikan hubungan peribadi .Jutawan bukan sesuka hati dan sengaja menangguhkan kepuasan peribadi,para jutawan menanggung kesakitan pada awalnya.

7.Jutawan perolehi faedah dan tidak membayar faedah
Para jutawan tahu akan keburukkan daripada hutang dan cuba mengelakkannya.Sebaliknya,jutawan lebih kepada menyimpan,melabur dan malahan meminjam wang kepada orang lain untuk mendapatkan pendapatan daripada faedah.

8.Jutawan seorang pemurah
Juatawan akan menderma untuk sebab yang lebih besar dan berfaedah.Ia bukan sahaja usaha giat untuk menambah duit di dalam akaun,jutawan akan membuat pilihan yang tepat badan kebajikan mana yang ingin disumbangkan.

9.Jutawan memimpin
Tidak terperanjat pun., kualiti yang sama membolehkan orang biasa memperolehi berjuta menjadikan mereka pemimpin semula jadi. Ia kembali kepada keputusan untuk menjadi seorang jutawan pada asalnya. Suatu resolusi untuk mengorak langkah, membuka jalan berbanding mengikut jalan sedia ada.

Adakah semua tabiat ini pada anda?Kalau semua tabiat ini ada pada anda,InsyaAllah jalan untuk anda menjadi jutawan akan cerah...;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...