Followers

Saturday, March 24, 2012

Kita Kepunyaan Allah

Ada masa terluang,aku akan 'jalan-jalan' sambil cuci mata di blog-blog...'jalan' punya 'jalan',aku tertarik untuk baca satu blog ni

Mawar Nafastari

Bila baca satu post ke satu post...buat aku berasa ingin tahu apa yang terjadi sebenarnya.Dalam masa yang sama,aku teringat satu kisah kemalangan yang aku baca di surat khabar...aku terfikir,adakah blog dan kemalangan itu orang yang sama?Perasaan ingin tahu buat aku habiskan satu malam untuk membaca semua post di blog Mawar Nafastari, Nafastari, Embun,Kekwa....blog yang begitu menyentuh perasaan...

Akhirnya,persoalan yang buat aku terfikir-fikir itu terjawab jua...Memang benar,kemalangan dan orang di blog Mawar Nafastari adalah orang yang sama...Sungguh ku tak sangka akan terbaca blog ini.Apa yang buat aku ingat akan kemalangan tersebut walaupun setahun berlalu dan hanya mengetahuinya melalui suratkhabar ialah "kuda"....Sebenarnya aku juga pernah menjadi warga Setiu,dan kejadian kemalangan dengan kuda amatlah aneh bagi aku.Kalau kemalangan dengan lembu atau kambing itu sudah menjadi kebiasaan kat area pantai tu...mana datangnya kuda lak ni...

Aku membaca post demi post dengan linangan air mata...begitu berat dugaan untuk Mawar Nafastari...Aku cuba membayangkan kalau aku berada di tempat Mawar Nafastari,adakah aku mampu menghadapinya?Namun,aku cukup kagum dengan ketabahan dan kecekalan Mawar Nafastari dalam menghadapi semua dugaan ini....dan ingatlah

"...dan tidaklah diuji seseorang itu melainkan dengan kesanggupan..."

Semoga Mawar Nafastari terus tabah dalam menghadapi cabaran dugaan hidup

P/S:Tak sabar nak tunggu kemunculan buku 'Travelog Nafastari'.Confirm aku beli!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...