Followers

Thursday, March 15, 2012

Financial Freedom



Financial Freedom a.k.a kebebasan kewangan

Kalau kalian nak tahu,inilah impian aku yang sebenarnya.
Aku nak bebas kewangan...apa yang aku maksudkan bebas kewangan ialah suatu hari nanti,duit akan masuk dalam income tanpa aku bekerja...huhuhu...weird aje bunyi nya but not impossible kan?

Untuk capai kebebasan kewangan,aku kena ler cari pendapatan pasif disamping hidup dalam kesederhanaan di peringkat awal ni...mampu ke hidup sederhana?hehhee..insyaAllah...

Biasanya antara sumber pendapatan pasif ialah seperti:
1)menyewakan rumah/tanah:duit sewa masuk setiap bulan tu mampu menyara hidup kita ;)
2)ASB:duit dalam bank ada RM200K,setiap tahun dapat dividen RM20K.so RM20K tu mampu ler menyara hidup kita dalam tempoh setahun.
3)Pendapatan internet secara automatik..

Dalam hidup tak mustahil untuk kita capai...bila hari-hari fikir dan usaha...secara tak langsung,set di minda...InsyaAllah...impian akan jadi realiti

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...