Followers

Thursday, March 22, 2012

Duit syiling baru

Semalam aku pergi kedai buku Popular.Beli buku Prinsip Perakaunan untuk aku buat rujukan...but jangan fikir aku ni student lak...;).Selepas bayar,cashier tu bagi duit baki kat aku.Duit rm0.50 + rm0.10 .Mula tu aku ingat dia bagi apa ler ada warna keemasan...rupanya duit syiling baru...first time aku tengok nya.



Sebelum ni memang aku dah tahu akan kewujudan duit syiling baru cuma tak tahu akan keluar bila...komen ku duit baru kecil dan ringan.Bila duit kecil buat aku terfikir,lambat ler tabung aku nak penuh kalau duitnya kecil.Isi banyak baru dapat penuh...hehhee.

Pastu aku ni sibuk jugak fikir kat other company yang guna machine melibatkan duit syiling...Diaorang kena setting or adjust balik machine diaorang untuk sesuai dan boleh terima duit syiling baru...Especially machine LRT kan...dah ler baru guna machine baru then kita adjust lagi...huhuhuhuuu...kos semua tuh...aku cakap macam nih pun berdasarkan pengalaman aku keje sector perbankan bila kena setting balik machine cash deposit supaya terima duit RM50 baru....;)

p/s: duit kertas baru bila nak keluar lak?atau dah keluar?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...