Followers

Sunday, September 9, 2012

DaTeLine

Dateline...semua kerja aku kena buat dateline..kalau tak hampeh ler aku akan buat kerja aku secara main-main aje...

Teringat lak time aku kerja ofis dulu,kerja yang penuh dateline.Ye ler buat kerja payment,kalau tak siap payment tu,berbunyi-bunyi ler handphone aku. Alhamdulillah....time kerja tu dulu aku berjaya siapkan semua kerja aku mengikut dateline.



Sekarang,bila dah kerja sendiri,aku tetap displinkan diri aku untuk kerja mengikut dateline....hahhahaa...kalau tak lingkup ler biz aku...;)

Bagi aku,apa pun kerja sama ada kerja sendiri atau kerja dengan orang,displin kan diri dengan tetapkan dateline.Dengan displin macam ni ler boleh meningkatkan prestasi kerja kita.Kalau anda sukar untuk melakukan kerja mengikut dateline,cuba kenakan denda.Contohnya seperti kalau aku tak siap kerja nih petang nih,aku kena topup handphone adik aku...huhuhuuu...kalau anda rasa membazir topup handphone orang lain,so,siap kan kerja ikut dateline....;)

2 comments:

  1. Replies
    1. jangan benci coz dateline boleh mendisplinkan diri kita...;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...