Followers

Monday, September 17, 2012

Cuti-Cuti Kelantan 1

Weekend yang lalu aku pergi Kota Bharu...



Perjalanan Perak ke Kelantan mengambil masa selama 6-7 jam melalui Gerik iaitu melalui Lebuh raya Timur Barat... Kalau sebut Lebuh Raya Timur Barat dan buat sesiapa yang biasa lalu sini,pasti akan tahu Hentian Puncak Titiwangsa..Fuh...hentian yang dinanti-nanti bila melalui ke coz tempatnya yang cantik dan sejuk macam Cameron Highlands.Terdapat kemudahan kedai makan,surau dan tandas....Tapi aku tak sempat nak ambil gambar untuk tunjukkan kawasannya coz cuaca hujan semasa singgah situ.Sorry....

Then,di Kelantan aku stay kat Min House Camp,Kubang Kerian.Aku suka ler tempatnya yang santai dan tenang. Untuk yang ingin merasakan suasana kampung,boleh ler pilih untuk menginap di sini. Lagi sesuai untuk keluarga yang konvoi 4-5 keluarga coz tempat ni ada beberapa rumah di dalam satu pagar.Di dalam camp ini juga terdapat mini zoo dengan menempatkan pelbagai binatang seperti burung hantu,ular,ayam,angsa dan pelbagai lagi.Untuk waktu malam lak,boleh ler naik sampan untuk melihat kelip-kelip.

Aktiviti pada waktu malam...apa lagi yang popular di Kelantan ni kalau tak sesi shopping di Wakaf Che Yeh.Kalau kat Kay Ell panggil uptown ler.Besar jugak ler coz tempatnya besar dah banyak pilihan.Mengenai harga lak,kena pandai pilih kedai dan terer dalam bab tawar menawar.Kalau nak lagi murah,kena ler pandai cakap kelate.Aku tak shopping pun...just tengok-tengok barang aje(tengah bulan katakan).

Untuk hari kedua...tunggu 2nd entry....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...